De Steakerij

De Steakerij
© De Steakerij
Kenmerken
SpecialiteitSteakhouse
Accommodatie terras, eigen parking, menu is beschikbaar in het Nederlands, kindvriendelijk
Prijzen
Voorgerecht €7,5 tot €15
Hoofdgerecht €17,5 tot €46
Nagerecht €7 tot €10
Bancontact Visa
Openingsuren
ma van 17:00
di van 17:00
wo van 17:00
do van 17:00
vr van 17:00
za van 17:00
zo gesloten

Over De Steakerij

Werchterse wit-blauw op je bord

Het iconische festivaldorp Werchter is een eettent rijker. De Rode Kreeft aan de Werchterbrug verhuisde naar een pand verder en twee oud-medewerkers stampten een eigen steakhouse uit de grond, De Steakerij.We komen terecht in een cosy familierestaurant. Rode lampenkappen, een knisperende valse open haard en het obligate koeienvel op de grond als finishing touch. De zaal is goed gevuld voor een donderdagavond, maar onze reservatie was eigenlijk overbodig. Meteen krijgen we een hapje van het huis, een frisse zelfgemaakte paté. Na een kwartier komen de carpaccio (€ 15) en ramen (€ 7,5) - een Japanse noedelsoep - onze richting uit. Het vlees van de ramen is mals, de koriander smaakt lekker door, maar de soep is wel erg zout. De carpaccio daarentegen is zo smaakvol dat mijn verwachtingen voor de rest van de avond de hoogte in schieten. I'm ready to eat some extra meat! Onze voorkeur uit twee huiswijnen gaat uit naar een geslaagde Zuid-Afrikaanse Matys uit 2013 (€ 20). Mijn Werchters wit-blauw (€ 19)met steakerijsaus - een helaas te zware Provençaalse mix - is perfect à point gebakken. Toch smaakt hij iets te droog, ik had hem malser verwacht. De gerijpte hereford (€ 24)van mijn partner daarentegen is duidelijk sappiger en zachter. De knapperige melange van seizoensgroenten maakt het geheel wel geslaagd. Ik betwijfel of de frieten artisanaal zijn, de zelfgemaakte mayonaise is wel een voltreffer. Kortom, een paar gemiste kansen in De Steakerij, waardoor ik geen fan van het eerste uur ben die luidkeels bis roept. Maar mochten ze hun specialiteiten nog wat scherpstellen, kom ik graag eens terug voor een nieuwe line-up van het menu.

woord Daphne De Wit
(18/03/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over De Steakerij

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 9
 
  4/5

 
  3/5

De Reymaeker Patrick - 2/11/17 0:28

Geachte, we zijn zonet (01/11/2017) komen eten met 7 personen, tafel 21. We zijn omstreeks 22:45 hr vertrokken. We hebben de rekening betaald met Visa, bijgevoegd. Thuisgekomen hebben we de rekeing geanalyseerd, en vastgesteld dat er 1

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mathi - 15/02/17 20:35

Een must-do voor vleesliefhebbers! Op een zaterdag gaan eten, gezellig druk. Prima onthaal en omdat we eventjes (10 min) op een tafeltje moeten wachten kregen we een apero van het huis. Als voorgerecht carpaccio van Holstein en Vitello Tonato. De beste die ik ooit gegeten heb. Nadien volgde de chianina ribeye en de werchterse filet pur. Beiden volgens de regels van het vak bereid. Perfect bleu chaud en saignant. Vers gesneden friet, huisgemaakte mayonaise, frisse salade en top bearnaise vergezelden dit godenmaal. De crème brulee en chocomousse waren een perfecte afsluiter. Alles vers en huisgemaakt dat proef je. Hierbij nog een vriendelijke professionele bediening en succulente wijn (op advies van de kelner) en onze avond was geslaagd. Alle extras waren in de prijs inbegrepen. Koffie en thee (kannetje van 0,5l) zijn zen 5€ dubbel en dik waard deze werden begeleid met heerlijke koekjes en cakejes als toespijs. Kortom, prijs kwaliteit dik in orde wij keren zeker terug!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

Loes - 1/02/17 23:14

De steakerij... duur voor wat het is. Ook de bediening was ondermaats voor de prijs die je betaald. Tijdens de bestelling vroeg mijn moeder of de saus bij de scampi's lookroom in de plaats van lookboter kon zijn. De serveerster reageerde niet maar schreef het op... De vraag werd genegeerd. Later kreeg ze lookboter, dit heeft ze helemaal niet graag. Ikzelf bestelde een varkenshaasje, ik vroeg of het mogelijk was de kinderportie te krijgen aangezien ik een kleine eter ben. Dit was geen probleem... achteraf werd er wel een volwassen portie aangerekend voor maar liefst 26 euro. Veel te veel voor wat het was. Onze vrienden kregen een biefstuk met veel te veel vet aan. Een vriend van ons nam als dessert de crème brûlé, de structuur ervan was een loperige pap. Voor thee als dessert betaal je ook 5 euro. Ik vond het zeer prijzig, de bediening was ondermaats en er kon amper een glimlach vanaf. Niet voor herhaling vatbaar!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

karine maes - 24/03/16 23:20

Dit is echt een Super restaurant! Heel lekker en zo'n vriendelijke bediening. Dit restaurant zou ik aan iedereen aanbevelen ! Als ik zin heb in een lekkere steak, ga ik zeker naar de Steakerij.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

De Jonghe - 27/08/15 12:02

Gisteren fantastisch goed gegeten in de steakerij, héél verse produkten, lekker vlees, overtrof onze verwachtingen. leuke bediening, zeker een aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanwinkel Ronny - 2/08/15 0:12

Toen wij van de staekerij hoorden dachten wij ( een groep slagersvrienden) dit is iets voor ons . Maar dan las ik de recensie van Daphne De Wit en dat deed mij twijfel . Na het horen van veel positieve reacties hebben we het er dan toch op gewaagt . en onze wensen werden vervuld , het vlees was van zeer goede kwaliteit , gebakken naar onze wens en geserveerd met lekkere zelfgemaakte frieten en lekkere sauzen. vlotte en aangename bediening met en vleugje humor . Jullie zijn een jong team en gaan het zeker nog ver schoppen. Ik kan alleen maar zeggen doe zo verder. En zeker tot een volgende keer

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lars - 19/03/15 19:18

Bovenstaande recensie vind ik zeker niet "de steakerij" waardig. Als fervent vleesliefhebber en grote fan van andere vleesrestauranten uit de regio was ik overenthousiast wanneer ik het ontstaan van deze nieuwe zaak ontdekte. Enthousiasme is niet altijd positief omdat hoge verwachtingen wel eens grote teleurstellingen creëeren. Echter niet bij de steakerij. Ben er inmiddels twee maal gaan eten en het was iedere keer tip top in orde. Snelle, vriendelijke bediening, uitgebreide keuze op de menu om van te watertanden en iedere keer perfect naar wens gebakken met lekkere (zeker) zelfgemaakte frietjes erbij. Grootste aanraders voor mij zijn de keuze van gerijpte stukken vlees en hun carpaccio is met veruit de BESTE die ik al ooit gegeten heb. Ook de steakerij saus zou ik aanraden, maar niet verwachten dat je een Provençaalse saus op je bord krijgt want daar leek het voor mij totaal niet op (bal misgeslagen recensent). Kortom, de Steakerij is een aanrader voor vlees- en culinaire liefhebbers

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nathalie - 19/03/15 17:11

Ik ben wel wat verbaasd door de recensie! Ben er zelf pas gaan eten & alles was top van apéro tot dessert! Super gasten doe zo voort! Enige tip aan de recensent: als je echt van een goed stuk vlees wil genieten & er iets van af weet, neem je die al niet à-point! Plus de sauzen zijn allemaal zelfgemaakt alsook de frietjes! Tis niet omdat er om de hoek een frituur ligt dat die ook van daar komen he!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Willy Walschaerts - 18/03/15 19:19

Reeds 2 keren komen eten in De Steakerij, 2 keer heel lekker gegeten!Voorgerecht 2keer de ajuinsoep, super lekker.Dan het vlees, een keer Simmentaler, de 2de keer de Rubia Gallega, 2 keer prima gebakken en gekruid, sappig en botermals.Echt lekker gegeten.En om af te sluiten als dessert een keer de Dame Blanche en de 2de keer de Tiramisu met speculoos!!!! Ook dat was 2keer echt genieten!Het restaurant is ook heel gezellig aangekleed!De bediening is heel vriendelijk met oog voor detail!CHAPEAU aan de 2 jonge zaakvoerders, en dan te weten dat jullie nog maar 2 maanden bezig zijn!Doe zo verder en bedankt voor de 2 leuke avonden in De Steakerij!Ik kan dit Vleesrestaurant echt aan iedereen aanbevelen!Om gewoon simpel weg vlug iets te eten, MAAR ZEKER OOK OM MET VRIENDEN EEN HEEL LEUKE AVOND AAN TAFEL DOOR TE BRENGEN,EN TE GENIETEN VAN SUPER ETEN.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over De Steakerij

Provinciebaan 153
3118 WERCHTER
Tel: 016/48.22.31

www.desteakerij.be

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69