Silo's

Belgisch-Frans

Silo's
© Silo's
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
SpecialiteitGastronomisch
Accommodatie terras, bar/lounge, eigen parking, menu is beschikbaar in het Nederlands
Mogelijkheden vegetarische maaltijd
Prijzen
Voorgerecht €13,5 tot €39
Hoofdgerecht €18 tot €34
Nagerecht €7,5 tot €15
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
di van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
za van 18:00 tot 22:00
zo gesloten

Over Silo's

Silo's Boortmeerbeek

Eind 2014 opende restaurant Silo's zijn deuren in de oude mouterij van Boortmeerbeek. Silo's is het jongste kind van horeca-succesheren Danny De Landsheer en Danny Vanderschueren (bekend van zijn voormalige sterrenzaak 'Folliez' in Mechelen). De ambitie spat eraf in ieder detail. Dat ik daardoor een week op voorhand moest reserveren, neem ik er graag bij. Het personeel leidt ons naar binnen. Ondanks de industriële look van het pand, is het interieur warm en stijlvol. We krijgen een tafel met zicht op de centrale wijnkamer. De zaak is volgeboekt en toch horen we onze mede-tafelaars enkel op de achtergrond praten. Wat een heerlijke akoestiek. Fijn, hier kunnen we makkelijk uren vertoeven. Het is moeilijk kiezen wanneer ik de menukaart voorgeschoteld krijg, maar ik klop af op een salade met camembert in filodeeg (€ 13,50) als voorgerecht terwijl mijn partner kiest voor de sint-jakobsvruchten, witloof en hollandaisesaus met Palm Tripel Hop (€ 21). De camembert vloeit smeuïg uit het krokante filodeeg. Het slaatje en de gebakken zoete appeltjes erbij zijn zowel eenvoudig als verrukkelijk, net zoals de verfijnde bitterzoete combinaties bij de coquilles. Omdat de ober telkens even checkt wanneer hij het volgende gerecht mag brengen, bepalen we zelf het tempo van de avond. Laat die halve kreeft met pasta en zachte look (€ 28) maar komen. In stilte geniet ik van het malse kreeftenvlees, de pasta en courgette julienne. Aan de overkant van de tafel glijdt de sappige zeebaars met risotto en witte wijnsaus (€ 34) van het mes. Een eersteklas suggestie van de ober. De porties zijn royaal, dus de dessertkaart laat ik deze keer links liggen. We kiezen voor een koffie en verse muntthee, vergezeld van een ruime keuze zoetigheden. Het plaatje is compleet: je proeft, ziet en voelt de liefde voor het vak. Zet dat bezoek aan Silo's maar op je verlanglijstje. 

Je proeft, ziet en voelt de liefde voor het vak

woord Daphne De Wit
(15/04/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Silo's

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 55
 
  4/5

 
  5/5

koen melis - 19/09/17 12:00

een ware ontdekking we werden op een erg persoonlijke manier ontvangen door danny en karin, die we kennen van de Folliez een top avond hebben we beleefd trip advisor waardig !! namens de Grand Cru's

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stephan Van den Boer - 17/06/16 9:17

Alles is gewoon top ! De ontvangst en de bediening. De verhouding prijs/kwaliteit is optimaal. Het unieke interieur. Schitterende gerechten en wijnen! Een absolute aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

claes - 19/10/15 14:14

een toplocatie met uitmuntende gerechten aan meer dan correcte prijzen. een wijnselectie om U tegen te zeggen . Is zijn geld meer dan waard .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

August Van Rompaey - 15/10/15 15:11

Lekker eten, goede en vriendelijke bediening en ook de prijs kwaliteit. De wijn te verkrijgen per glas is wel heel gemakkelijk om verschillende smaken te proeven en aan te passen aan de maaltijd.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vandevelde - 11/10/15 18:55

Fantastische organisatie , lekker eten , zo'n ondernemingen zouden er meer moeten zijn

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

albert rülle - 7/10/15 18:36

een absolute aanrader in het Leuvense, niet alleen omwille van de locatie! de secreto7: een absolute aanrader. wijnformule is uniek. sabayon is zoals het moet! probeer deze keukenploeg bijeen te houden. kortom: niet te missen voor iemand met goede smaak! albert rülle

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

tanja - 4/10/15 21:25

Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

jurgen - 2/10/15 23:31

Topgastronomie in uniek kader. En supervriendelijk onthaal! Gewoon zalig genieten...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ann - 2/10/15 19:40

Super gezellig, super lekker en super bediening .... gewoon TOP dus !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

collet - 29/09/15 19:15

Prima eerste klas restaurant. Uitstekende brasserie !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dom Danielle - 29/09/15 15:47

Vriendelijk onthaal lekker eten zeker een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Annelien - 29/09/15 13:46

Super!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Peeters Greet - 29/09/15 10:50

Zeer lekker en zeer vriendelijke bediening. Een aanwinst in onze buurt! Zeker aan te raden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ben de clercq - 28/09/15 17:33

top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hilke Gooris - 27/09/15 9:34

Heel lekker eten en vriendelijke bediening. Klasse!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bieke - 25/09/15 17:27

Zeer lekkere verse gerechten .Vriendelijk onthaal en super bediening door het hele team in een zeer apart aangenaam kader. Hier komen we ZEKER terug !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anne - 23/09/15 18:44

super lekker, uitmuntende service, super vriendelijk ontvangst, gevarieerde kaart, lekkere wijntjes

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dominique - 22/09/15 8:29

Leuk, apart kader, lunchmenu super ! Heel gezellig om buiten te zitten. Vriendelijke, warme bediening. Een plaats om te ontstreden !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Linda van Damme - 21/09/15 21:21

Net wat we hier misten in ons dorp.... Klasse!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

hendrickx wendy - 18/09/15 11:08

Fantastisch lekker en de meest warme bediening/verwelkoming ever!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Omer VAN KEER - 16/09/15 17:52

Voor dit restaurant vinden we een nieuw woord uit: SUPERTOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

buelens mieke - 16/09/15 11:41

Super gezellig, excellente service, mooi interieur en een uitstekende keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Kris Andries - 15/09/15 13:20

Ik ga 't kort houden: ze zien me hier binnenkort zeker terug.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

marc leempoels - 14/09/15 21:17

Hier is alles TOP. Het onthaal, de gerechten, de bediening (na 45 jaar culinaire ervaring nog nooit een equipe gezien in de zaal die zo op elkaar is ingespeeld), de wijn, de sfeer, het geluid....Deze perfectie heeft één nadeel : wordt je uitgenodigd in een ander établissement ga je vergelijken en is deze altijd de mindere.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marc Van Dievoet - 14/09/15 11:37

Een zeer aangenaam kader, zeer vriendelijk personeel, zeer lekkere maaltijden met super verse producten, een ruime keuze aan hoogwaardige wijnen die men per glas kan drinken en die zeer goed bewaard worden, zeer goede prijs-kwaliteit. Waar blijven de 3 Michelin sterren?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Klaar Bruyndonckx - 12/09/15 21:52

Super lekker eten. Geweldig leuk en mooi kader. Tot in de puntjes verzorgd. Je voelt je hier echt op je gemak en kan genieten van een rustige avond. Bediening is top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tas Caroline - 12/09/15 11:24

Gewoon super, zeer bekwaam personeel en heel vriendelijk, lekkere wijnen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

rudy blereau - 11/09/15 17:32

Uitgebalanceerde en verzorgde kaart, dagelijks een correct lunchmenu, prachtige vleesgerechten, perfecte zaalorganisatie en het meest attentvolle en kundige zaalpersoneel dat ik ooit aantrof in een kader waar gelijk wie zich thuis zal voelen. Volgens mij is hun credo(naast "het huis der smaken") dat met overtuiging toegepast wordt: "aandacht, aandacht en nog eens aandacht voor de klant". Felicitaties voor de uitbaters, de brigade en de zaal.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Els Druyts - 11/09/15 10:07

Top en gezellig!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanparys - 11/09/15 7:40

Een droom om te komen eten,bediening van de hoogste klasse,fijne wijnen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ayko mommaerts - 10/09/15 16:52

het is super lekker eten en de zaal is vollegid inorde, niks op aan te merken! Gewoon super lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

dominic raeymaekers - 10/09/15 10:00

Subliem!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Michel zelderloo - 10/09/15 0:16

Grandioos gastvrijheid bediening supperlekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Aertgeerts - 9/09/15 21:36

Top service! Top eten! Top sfeer!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stef Pardons - 9/09/15 17:19

In mijn ogen een toprestaurant waar vriendelijkheid troef is, het eten zeer lekker en de verhouding prijs/kwaliteit perfect in balans is. Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Leclef-Ngolok - 9/09/15 10:21

Bediening is top, eten is verukkelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Boris Bogaert - 8/09/15 17:15

Heerlijke keuken, lekkere wijnen (ook per glas), prachtig interieur en top klasse bediening !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nancy Kuhn - 8/09/15 10:24

Super mooi interieur, gezellig terras, geweldige ontvangst, fantastische gastdame, perfecte bediening, super lekker eten, prijs/kwaliteit dik in orde, perfecte akoestiek.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Béatrice De Reuse - 5/09/15 14:23

Geweldig professionele equipe, zeer warm onthaal én lekker eten en heerlijk drinken ! Meerwaarde is dat ook de duurdere wijnen per glas geconsumeerd kunnen worden. Jullie krijgen mijn stem !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christina callewaert - 5/09/15 12:12

Subliem !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jan vandermeerschen - 3/09/15 18:59

Super eten en bediening. Beste sinds lang.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Edwig Cordemans - 3/09/15 15:16

The best a man can get ... and a woman too ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gilke - 3/09/15 8:44

Super lekker en super gezellig !! Nen echte aanrader !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kurt lauwens - 3/09/15 8:37

Best in the neighbourhood!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sigrid Hermans - 3/09/15 8:00

Rond het Mechelse top brasserie met eerlijke lekkere keuken. Bediening in gezellig kader met super vriendelijk personeel.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nadja - 3/09/15 7:50

Lekkere uitvoering van een heerlijke kaart, in een prachtige locatie met super bediening. Meer dan zomaar een aanrader!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wouter Uytterhoeven - 2/09/15 23:30

top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kate Van Wesenbeeck - 2/09/15 23:24

Heerlijk!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fleurinck - 2/09/15 23:01

Gewoon top !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tania Vermetten - 2/09/15 21:06

Super lekker eten, aangename omgeving ,toffe bediening. Een echte aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristel Luyten - 2/09/15 20:51

Super lekker, prachtige locatie, vriendelijke bediening. Een topper ¿¿¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Thomas Rypens - 2/09/15 20:41

Ongelooflijk lekker dineren in een stijlvol kader. Dat is Silo's. Absolute aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ine Herten - 2/09/15 20:17

Beste restaurantervaring ever! Ik weet geen beter restaurant waar alles zo mooi in evenwicht is: heerlijk eten, gezellige sfeer en professioneel personeel.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kris De Wachter - 2/09/15 20:08

Super lekker eten en heel goede service in een prachtig kader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Joris - 2/09/15 18:43

Prachtige ruimte dat je direct thuis doet voelen en super bediening/ontvangst. Het eten is van hoog niveau net zoals het assortiment wijn die ze aanbieden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Silo's

Leuvensesteenweg 350
3190 BOORTMEERBEEK
Tel: 015/51.11.11

www.silos.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69