La Divina Commedia

Italiaans

La Divina Commedia
Kenmerken
KeukenItaliaans
Prijzen
Budget €€ 50
Voorgerecht €11 tot €18
Hoofdgerecht €23 tot €33
Nagerecht €8 tot €11
American Express Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:30
di van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:30
wo van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:30
do van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
za van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
zo gesloten

Over La Divina Commedia

Aan Italianen geen gebrek in Leuven, je zou dus niet denken dat er plaats over is voor nóg een goede Italiaan. En kijk, toen streek La Divina Commedia neer aan het Rector De Somerplein, een enoteca met geraffineerde cucina. Meer nog, enkele maanden na de opening blijkt de zaak ook op een doordeweekse avond vol te zitten. Opvallend veel jong volk in de zaal, ondanks de prijzen, want à la carte betaal je alleen al voor de secondi toch vlot 25 à 30 euro. Misschien ligt het wel aan de ongedwongen inrichting, want het is er, ondanks de kwaliteit op je bord, relaxed zitten op eenvoudige witte stoeltjes. Er wordt ook volop getaterd in de zaal, maar in een Italiaan kun je een schaterlachend publiek veel sneller vergeven ¿ zo hoort het nu eenmaal in een echte trattoria. De borden, dan. A la carte komen mijn keuzes op zo¿n € 60 euro uit, maar de sympathieke ober stelt ons een viergangenmenu voor van € 40 voor met kleinere porties van elk gerecht, omdat er momenteel geen suggestiemenu is. Sympathiek, en zijn wij even blij dat we voor de full monty gaan, want het eerste gerechtje blijkt meteen het meest legendarische. Onze klassieke antipasti ¿ carpaccio en caprese ¿ maken indruk door het verrassende ijs van parmezaan en rucolavinaigrette aan mijn kant, en de tomatensorbet en boterzachte burrata aan de overkant van de tafel. Ook de paccheri radicchio rosso e salsiccia blijkt lekker, al had ik misschien net iets meer pit verwacht in dit pastagerecht. Ook de puree en pistachenoten bij de lamskoteletjes hadden iets meer mogen doorsmaken, maar het vlees is top, en het venkelslaatje met appelsien geeft het evenwichtige gerecht een frisse toets. Speciale vermelding ook voor het dessert, een goddelijke semifreddo van hazelnoten, gepaneerd in pindanoten. Als een soort van tot gastronomische bom gepromoveerde Snickers-al-Italiano. De kleine gebaren: de huisgemaakte broodstengels, lekker hapje vooraf, heerlijke suggestiewijn en extra lepel voor mijn man, die geen dessert nam, maken het helemaal af. En dat voor een goeie € 100, aperitief en koffie incluis. Dát adresje noteren we.

woord Lore Callens
(2/12/2015)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over La Divina Commedia

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 21
 
  4/5

 
  1/5

Jerre - 16/09/17 8:55

Doe dit normaal nooit. Niet goed niet voor herhaling vatbaar.animelle duur en smaken niet vers naar rubber.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veronique - 29/09/16 21:35

Super !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ellen - 29/09/16 21:33

Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ruiz Francisco - 26/09/16 19:36

Heel lekker gegeten zeer aangenaam ontvangen en een echte originele keuken van apperitief tot dessert

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ineke - 20/09/16 19:13

Mmmmm! Echt de moeite, tiptop!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

rosanna - 20/09/16 17:12

merveilleux

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marleen De Windt - 20/09/16 12:53

Een echte culinaire verademing!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

karel hubrechts - 19/09/16 23:46

Super!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Anthoon Isabelle - 19/09/16 23:27

Zeer gastvrij en heerlijke verse gerechten, vol van smaak. Steeds al lekker gegeten, nooit teleurgesteld! Toppertje! Allen daarheen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lien Wilssens - 19/09/16 22:50

Super lekker eten, goede locatie en super mooi ingericht!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Silvia Carreras - 19/09/16 22:20

Lovely Italian Restaurant, fresh and quality products. Good Service and great Atmosphere. Highly recomended. We will go back

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nanja Massy - 19/09/16 22:13

Heerlijke Italiaanse authentieke gerechten met échte Italianen in de keuken. Top bediening en personeel

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rodaer - 19/09/16 21:34

Lekkere gerechten, toffe mensen en mooi interieur!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Declercq lies - 19/09/16 21:29

Super lekker eten ! Je word leuk en lief geholpen Heel heel heel mooi interieur !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jasperina - 19/09/16 21:19

Eerlijke, pure en vooral lekkere Italiaanse keuken. Gezellig interieur, vlotte bediening. 1 van onze topadresjes in Leuven!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanderhaeghe - 19/09/16 21:12

Super gezellig restaurant,met uitstekende vers bereide italiaanse gerechten !! Zeker een aanrader !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lotte - 19/09/16 21:10

Lekkerste en leukste sfeer die er is!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ingrid - 19/09/16 18:08

Super lekker!! En alles vers bereid!! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Heel vriendelijke bediening ook. Een echte aanrader!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nicosia - 19/09/16 18:06

Echte italiaanse keuken en zeer mooi vernieuwd interieur leuke sfeer

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

RONGE - 19/09/16 16:03

Heerlijke verfijnde Italiaanse keuken Zeer gezellig in een mooi kader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fuchs - 19/09/16 12:57

Heerlijke verfijnde keuken. Gezellige moderne eetgelegenheid.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over La Divina Commedia

Rector De Somerplein 15/A
3000 LEUVEN
Tel: 016/89.81.75

www.ladivinacommedia.be

meer Italiaans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69