Taste

Belgisch-Frans

Taste
© (c) Brasserie Taste
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie airco, terras, eigen parking, kindvriendelijk, aangepast voor andersvaliden
Prijzen
Budget € 28 voor een tweegangen lunch en € 35 voor een driegangen lunch
Voorgerecht € 9 tot € 21,50
Hoofdgerecht € 18 tot € 37
Nagerecht € 8 tot € 13,50
American Express Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
di van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:30
za van 18:00 tot 21:30
zo gesloten

Over Taste

Super-de-luxe brasserie

Vilvoorde City wordt een culinary wasteland want Sallamangee, 't Onbekende en 't Sjalotteke hebben definitief de deuren gesloten. Het enige licht dat in deze donkere Vilvoordse horecadagen schijnt, komt uit deelgemeente Peutie of all places. Daar is begin januari Taste opengegaan. We zijn sterk onder de indruk als Madame de wagen parkeert. Er is zwaar geïnvesteerd want voor deze enorme brasserie is er speciaal een indrukwekkend gebouw neergezet in hedendaagse architectuurstijl. Het interieur is hypermodern en super-de-luxe. De verwachtingen zijn plots zeer hoog. Op de kaart komen enkel typische brasseriegerechten voor. Als voorgerecht nemen we alle twee een kalfswanggerecht. Naast mij wordt de kroketversie (€ 7 voor 7 bitterballen) aangesneden, terwijl ik de versie met Tripel Karmeliet (€ 17) laat aanrukken. De bitterballen zijn succulent en overduidelijk homemade. De kalfswang in mijn bord is fluweelzacht, maar puree van pastinaak bij een voorgerecht? Het heerlijke witte brood voldoet zonder meer. Minpunt is dat de saus te zoet is en daardoor accordeert de bittere Tripel Karmeliet (€ 4,20) die ik hierbij drink niet. De hoofdgerechten zijn van hetzelfde niveau. Hier kiezen we echter totaal verschillend. Voor Madame een dry aged entrecote van scottonarund (koe jonger dan zestien maanden) uit Piëmont met bearnaise (€ 37) en voor mijnheer een rogvleugel met hazelnootboter en kappertjes (€ 26). Het scottonavlees is jong en mals, maar door het rijpingsproces toch zeer smaakvol. De grote rogvleugel is perfect gegaard maar de hazelnootboter is spijtig genoeg verbrand. De puree met groene kool en spek is lekker maar past hier niet bij. Op de dessertkaart staan the usual suspects maar ze zijn wel degelijk huisgemaakt. Tot slot wordt ons de koffie aangeboden. Hierdoor blijft de rekening op € 162,70 steken, wat aanvaardbaar voor deze hoge kwaliteit. Ja, we komen terug.

Super-de-luxe brasserie, een aanwinst voor Vilvoorde

woord Bart Billen
(22/02/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Taste

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 21
 
  4/5

 
  5/5

walter michiels - 9/10/17 11:59

1 woord fantastisch !Prachtig kader , top service en uiteraard het super lekkere en verse eten !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Paesschen - 9/10/17 11:57

Een van de beste restaurants in zijn klasse. Mooie kaart, zowel voor eten en wijnen. Zelfs na een tiental bezoeken nog nooit tegengevallen! Eten en wijnen zijn top. Zeer professionele en vriendelijke bediening. Goede acoustiek. Ruime parking is ook een pluspunt. Beste restaurant van Vilvoorde en omgeving.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Jaeger - 9/10/17 8:04

Super lekker, vriendellijk en altijd smiley = Perfect gewoon !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Corbeels Paula - 4/10/17 15:17

Een mooi, ruimtelijk en sfeervol kader samen met een vlotte, vriendelijke en ongedwongen bediening. Eten op Michelinniveau. Gezien de verhouding prijs-kwaliteit een absolute aanrader. Ook zijn er diverse mooie wijnen per glas verkrijgbaar. Bovendien is Taste makkelijk bereikbaar met de wagen en is er een ruime parking voorhanden. Niet twijfelen, maar doen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stef Polaris - 25/09/17 17:15

Gewoonweg top. Top producten in een fantastisch interieur. Vriendelijke bediening zonder overdreven nep gedoe. Leuke wijnen aan het glas. Hallo Gault Millau!! Dit wordt de brasserie van het jaar.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vincent Van Leemputten - 22/09/17 11:37

Taste is gewoon een topzaak. Gewoon al bij het binnenkomen zit je meteen op je plaats. Het voelt gewoon goed. Eten is super, wijnen zijn heel lekker. Dit is een paradijs voor Bourgondiërs en foodies. Heerlijk!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sylvie Vergucht - 21/09/17 21:55

Gewoonweg super. ideaal gelegen met ruime parking. Modern maar warm interieur. Toffe combinatie van klassieke en moderne gerechten, voor elk wat wils, vertrekkende van topproducten. Vooral de visgerechten zijn van het niveau die je in een 1 sterrenzaak kan vinden. Leuke wijnen aan het glas, correct bedeeld. Toffe bediening zonder fake gedoe.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

L.Couvreur - 21/09/17 21:04

Een aanrader, voor een gezellige, lekkere en stijlvolle avond 'uit eten'.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

spolspoel - 18/09/17 11:29

al verschillende keren geweest en telkens aangenaam verrast, mooi kader, goede bediening, en toch niet onbelangsrijk, parking een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

P. Coghe - 18/09/17 9:24

Een warme gezellige zaak, creatieve gerechten gemaakt met top producten Lekkere wijnen en een perfecte bediening en zeker de dagverse lunch niet te vergeten Dit alles aan een eerlijke prijs.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Jaeger - 18/09/17 8:32

Super lekker en gezellig en warm ontvangst. Prijs kwaliteit zeker in orde.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

jr - 17/09/17 21:56

een nieuwe brasserie met een heel warm en aangenaam interieur. je wordt vriendelijk ontvangen en het eten is prijs kwaliteit top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karin Derua - 15/09/17 17:36

Gezellig, mooi en perfecte service.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Erik Follet - 15/09/17 8:35

Prima keuken Snelle bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gilbert Walravens - 15/09/17 8:28

Prima eten gezellig , met u tafelgenoten kunnen een verstaanbaar woord wisselen ,een parking wat moet het nog meer zijn en dit aan een aanvaardbare prijs . Zeker een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Diane - 15/09/17 8:02

Vriendelijke en professionele service! Een aanrader! Het terras is supergezellig en binnen is het modern en met veel smaak ingericht. Doe zo voort !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

tim - 12/09/17 12:13

Perfecte service in een gezellig en mooi kader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ANNE MARIE - 11/09/17 13:15

In een fantastische kader en met een perfecte bediening kan je hier genieten van een lekkere diner! Top gerechtjes, lekkere wijn.... zeker een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Weerdt - 8/09/17 19:59

Altijd al super lekker gegeten. De visgerechten zijn een absolute topper!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van den Wyngaert - 8/09/17 17:17

Gewoon TOP! Super bediening en echt lekker dineren!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lode Neefs - 8/09/17 15:58

Perfect! Goede service en zeer lekker eten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Taste

Leuvensesteenweg 331
1800 PEUTIE
Tel: 02/311.59.88

www.brasserietaste.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69