Fuel

Belgisch, Belgisch-Frans

Fuel
© Fuel
Kenmerken
KeukenBelgisch, Belgisch-Frans
Prijzen
Voorgerecht €18 tot €24
Hoofdgerecht €26 tot €37
Nagerecht €10 tot €14
Openingsuren
ma van 11:00 tot 24:00
di gesloten
wo gesloten
do van 11:00 tot 24:00
vr van 11:00 tot 24:00
za van 11:00 tot 24:00
zo van 11:00 tot 24:00

Over Fuel

Vorig jaar kreeg Eddy Munster nog een Michelinster voor Wine in the City in Jette, maar op z'n lauweren rusten? Ho maar! In Wemmel opende hij zonet Fuel. Hij staat zelf niet in de keuken, maar stelde wel de kaart samen voor deze nieuwe brasserie. Een keer proeven? Gezien worden in Wemmel? Neem plaats op het terras van Fuel, want deze nieuwe zaak is nu al een populaire place to be. Je merkt het meteen als je de gastronomische brasserie binnenstapt: hier zit heel wat ervaring én geld achter. Het interieur is warm, slim gezellig en toch wat specialer dan je doordeweekse restaurantje. Een extra vermelding trouwens voor de authentieke benzinepompen, die herinneren aan het verleden van het pand als tankstation en meteen ook de naam verklaren.Bijtanken - heb je 'm? - doen wij op deze zaterdagavond met driegangenmenu Gasoline (€ 42 zonder en € 65 met aangepaste, en het moet gezegd zeer goede wijnen). Een versgeperst fruitsapje en een frisse coupe champagne Infinite 8 krijgen algauw het gezelschap van twee hapjes: een smaakvolle guacamole met krokant chipje en een kroketje van kalfskop. Voor ons is het duidelijk: ze mikken bij Fuel toch net dat tikje hoger. Ook de twee voorgerechten; een flinterdunne carpaccio van gambero rosso met citrussorbet en Mechelse asperges met morieljes, rucola, parmezaan en pesto van daslook, zijn heel fijn van smaak. Vooral de beetgare asperges vinden we origineel en overheerlijk. Toppertje! Misschien daarom dat de hoofdgerechten ons toch een klein beetje teleurstellen. We zijn grote voorstanders van een productkeuken, waarin je hoofdingrediënt alle aandacht krijgt, maar het lekje zoete-aardappelpuree dat ik bij mijn oosters getinte hoen uit de Périgord met currysaus krijg, is toch wel héél klein. En de heek met subtiele tomatensaus en fijne ratatouille met mango had volgens ons ook wel wat aardappeltjes gelust. Let wel: over de smaak valt nu eens niet te twisten, want de chef weet duidelijk wat hij doet. Reuzeporties hoeven we allerminst, maar soms mag het toch ietsje meer zijn. Misschien is het een trucje om ons toch tot een dessert te verleiden, dat je voor een extra 10 euro bij het menu kunt bestellen. Jammer wel dat je dan niet kunt kiezen en ik gewoon plots een bordje met frambozensalade, basilicumsorbet en vanillemousse voorgeschoteld krijg. Heel lekker hoor, daar niet van: fris, smaakvol en zeker genoeg. Ook het kaasbordje is een mooi, doch wat veilig assortimentje. De brandende conclusie? Fuel heeft naast lekker eten en uitstekende wijnen toch ook wel een zeker m'as-tu-vu-gehalte, en daar betaal je mee voor.

Lekker eten in een m'as-tu-vu-sfeertje

woord Barbara De Coninck
(28/06/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Fuel

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 30
 
  4/5

 
  5/5

Verbelen - 15/10/17 7:06

Très jolie découverte dans un cadre relaxant ..le chef appartient à une race de cuisiniers que l'on ne rencontre plus guère, de nos jours ! De ces chefs dont le talent n'a d'égal que l'humilité, la rigueur et l'amour du travail, toujours prêt à vous faire plaisir En salle un garçon souriant, attentionné,chaleureux et prêt à vous faire partager et découvrir sa pation du vin.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

poels jean-marie - 9/10/17 14:41

-inventieve lekkere keuken - ook hapjes voor de kleine honger -sympathieke aangename bediening van een jonge dame -warm en aangenaam interieur -mooie wijnglazen -aangenaam verwarmd terras

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Charl - 5/10/17 18:43

Top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Folie - 5/10/17 16:11

Super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Folie - 5/10/17 16:10

Super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vanvarenbergh Katia - 4/10/17 20:38

Super cadre nourriture top et un service de qualité

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Rijck Véronique - 2/10/17 18:30

Très bon . Cuisine fine et raffinée ! Très bon accueil, chaleureux . Toujours très bien conseillé pour les vins ! À recommander !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lemaitre - 2/10/17 15:47

Super cadre, cosy, service impeccable, repas délicieux, bref fantastique!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

De Poortere - 1/10/17 15:48

Très bon! Super conseil pour les vins

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Alexandra - 1/10/17 15:43

Tres chouette ambiance et tres bon !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Elena - 30/09/17 12:36

Fantastische bediening, heel lekker eten en prachtig etablissement! Het verwarmd terras, met aangeboden deken, zorgt ervoor dat je zelfs in de winter gerust iets kunt eten of drinken in de fuel! Heel het plaatje klopt en is tot in de puntjes uitgewerkt.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bekaert-Michiels - 29/09/17 18:52

Altijd een leuke beleving. Heel aangenaam kader, super lekkere gerechten, originele wijnen. Gepassioneerd en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Smeets - 29/09/17 17:58

Toujours bien accueillie et nourriture au top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jérôme C - 29/09/17 17:53

Fantastique!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Folie Nicole - 24/09/17 8:12

Excellent Sympa Agréable Prix acceptable Chef super

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Charles - 23/09/17 23:31

Best ever

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Brasseur - 23/09/17 22:24

Uitstekend!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

VANDEN Broecke - 23/09/17 22:18

super cocktails et repas au top!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ridolfe - 23/09/17 22:17

Bravo

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Brasseur - 23/09/17 22:11

Uitstekend!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Boulet - 23/09/17 22:11

Uitsteekend

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vleminckx - 22/09/17 9:20

Ons diner was boven alle verwachtigen. Het kader is bijzonder mooi en de bediening is super. En dan ook het eten was echt heel goed. Bravo !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Senne de Vuyst - 16/09/17 18:33

Lekkere tapas, vers gemaakte garnaalkroketten, heerlijk bordje charcuterie. Ook ons hondje was meer dan welkom.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

David De Vuyst - 16/09/17 18:28

Lekkere cocktails, chef in de zaal, originele gerechten met magische oosterse toets. The place to be als je gezellig wilt gaan tafelen in aangename sfeer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Heidi Van de Wiele - 16/09/17 18:25

Unieke en originele keuken. Trendy interieur, mooie wijnkaart en top bediening. Aanrader van formaat!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

duhoux - 11/09/17 18:58

Super restaurant. Une découverte. Magnifique cuisine française avec des apports méditerranéens et asiatiques.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

verschooris marianne - 11/09/17 13:46

Zeer goed restaurant.Heel goed gegeten. Lekkeren en verse producten. +++

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

verhulst werner - 11/09/17 10:36

We namen de vijf gangenmenu en waren heel tevreden over sfeer, bediening, wijn en natuurlijk het eten. Een aanrader !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marnie Claes - 7/09/17 18:18

Topkeuken, gezellig interieur, supervriendelijk personeel en heerlijke wijnen! Bovendien is het terras heel gezellig, zelfs op koudere dagen met een aangeboden dekentje en terrasverwarmers!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kim Presiaux - 7/09/17 15:40

Klasse restaurant, verfijnde gerechtjes vergezeld met topwiunen! Verwarmd en zeer gezellig terras met leuke sfeer. Ideaal voor een etentje onder geliefden, familie of vrienden. Aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Fuel

Brusselsesteenweg 11
1780 WEMMEL
Tel: 02/833.48.88

www.thefuel.be

meer Belgisch

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69