Maison Belge

Maison Belge
© Maison Belge
Kenmerken
Accommodatie terras, eigen parking, menu is beschikbaar in het Nederlands, aangepast voor andersvaliden
Prijzen
Voorgerecht €14,50 tot €21,50
Hoofdgerecht €19,00 tot €33,50
Nagerecht €9,00 tot €9,00
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:30
di gesloten
wo van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:30
do van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:30
vr van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:30
za van 18:00 tot 21:30
zo van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 21:30

Over Maison Belge

Donderdagmiddag 13u. Mijn vriend, ons zoontje van 5 maanden en ik knijpen er even tussenuit voor een lunch in het nieuwe restaurant Maison Belge in Keerbergen. Fonkelnieuwe meubels, geurkaarsen, muziekje op de achtergrond, alle details kloppen. Het is er drukker dan verwacht, maar we krijgen een hartelijke ontvangst. Geen scheve blik omdat we met een buggy komen binnenrijden en ook niet omdat we niet reserveerden. We krijgen een plek aan de grote boomstamtafel. Op de kaart staan klassiekers als paling in 't groen en stevige vleesgerechten zoals varken van kop tot teen of ribeye ui Piemonte. Ik kies voor een van hun lunchsuggesties: tomaat-garnaal (€ 28). Mijn vriend houdt het op een salade met parelhoenbil, karnemelk-ansjovis-vinaigrette en kwartelei (€ 19). En laat die Crodino's (€ 6) maar komen als alcoholvrije aperitief. Esthetiek is de chef-kok Catherine niet vreemd, de gerechten zijn echt àf. De parelhoen is heerlijk sappig en mals, de ijsbergsla fris en krokant. Geslaagd, want hoe krijg je ordinaire ijsbergsla in godsnaam interessant? Misschien iets te veel dressing, maar dat is een detail. De tomaat-garnaal is simpel en lekker. Geen klassieke gevulde tomaat, maar een torentje met tomatenschijfjes en garnalen ertussen, afgewerkt met kwarteleitjes. Met die goudbruin gebakken portie frieten erbij houdt Maison Belge onze nationale trots hoog. We hebben twee lichte gerechten achter de kiezen, een lunch zoals ie hoort te zijn. Maar we hebben tijd, dus breng die dessertenkaart maar. Mijn vriend kiest een café liégeois (€ 9) met pistachenoten. Niet mijn soort dessert, maar hij knikt goedkeurend terwijl hij het glas gemoedelijk leeglepelt. Geef mij maar de citroentaart met framboos (9 euro). Fris en subtiel zurig van smaak. Just how i like it! Alleen krijg ik een zachte citroencake terwijl ik had gehoopt op een krokante bodem van kruimeldeeg zoals je die in Frankrijk zou voorgeschoteld krijgen. Tja, zonder verwachtingen geen teleurstellingen. Afsluiten doen we met een verse muntthee (€ 4). We tikken af op een rekening van 81 euro. Beide lunchgerechten waren een succes, maar dit vind ik toch duur. Al zal deze zaak met gastvrije uitbaters in het mondaine Keerbergen zeker trouwe klanten vinden.

Onze nationale trots wordt hoog gehouden

woord Daphne De Wit
(6/09/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Maison Belge

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 33
 
  4/5

 
  5/5

Paulette Daniels - 18/09/17 8:48

Super restauren op alle vlakken. Gezelligheid, vriendelijk Personeel, vlotte bediening en super lekker eten. Proficiat.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

B M - 14/09/17 16:01

Vriendelijke bediening, lekkere gerechten en een prachtig interieur.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

paul - 14/09/17 15:37

Fijn adres, fijne bediening, heerlijke en eerlijke gerechten.... ons topadresje !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Andrej Brion - 13/09/17 15:17

Beste desserts lekkere kaart

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frederic Dykmans - 13/09/17 8:22

Topzaak met superbediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dieter Vrijdaghs - 12/09/17 21:19

Gewoonweg super lekker!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Maes Martine - 12/09/17 20:56

Super!Lekker eten,mooi interieur,zeer lekker eten,vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Noël Boullart - 12/09/17 20:53

Was hier intussen twee keer. Een keer met mijn dochter (die me trakteerde voor mijn verjaardag), een keer met Amerikaanse vrienden. Twee keer schitterende ervaring, zowel van eten als van bediening. De reactie van mijn Amerikaanse vriend was veelzeggend : "het zal niet lang duren voor ze een ster krijgen".

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katrijn - 12/09/17 20:20

Mooi interieur, geweldig lekker eten en topbediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stoelen Roula - 12/09/17 15:27

Een topper!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sabine Geens - 12/09/17 14:52

Prachtig kader, vriendelijke bediening, sympathieke chef! Zeker een ommetje waard voor eerlijke verse voeding met een twist¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Spranghers Vicky - 12/09/17 10:33

sfeervol en top met uitstekende vriendelijke bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van der Auweraer Ruben - 12/09/17 9:29

Ik heb er overheerlijke originele gerechten gegeten in een gloednieuwe zaak, waar het stijlvolle interieur de ervaring alleen maar intenser maakt.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

pa - 12/09/17 8:36

super !!! en stijlvol

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sandra W - 11/09/17 23:58

Al enkele malen super gegeten. Vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christel Possemiers - 11/09/17 23:32

Een zeer gezellig en mooi ingericht restaurant. Vriendelijke en aangename bediening . Een heerlijke keuken met eerlijke gerechten. Een beetje thuiskomen voor ons. Een topadresje !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christel Possemiers - 11/09/17 23:20

Gezellig restaurant, vlotte en vriendelijke bediening, een beetje thuiskomen voor ons. Een heerlijke en eerlijke keuken. Een top restaurant !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bert Verelst - 11/09/17 21:53

Super lekker allemaal, goeie bediening, super vriendelijk! Een aanrader voor iedereen die van lekker eten en gezelligheid houdt!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart Goossens - 11/09/17 21:25

Uitmuntend lekker, creatief gebracht door een jong, dynamisch team, in een prachtig kader. Dé elementen voor een top avondje culinair genot. Een aanrader...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

F.wauters1@telenet.be - 11/09/17 21:22

Gewoon top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Geyselings Sven - 11/09/17 21:04

Eerste kennismaking met Maison Belge was formidabel.. Prachtig pand, super vriendelijke uitbaters en overheerlijk eten. Wat moet je nog meer hebben om een avond te genieten? Top restaurant! Top bediening!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cedric H - 11/09/17 20:55

Eerlijke en heerlijke keuken in top kader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

David M - 11/09/17 20:41

Heerlijk eerlijk! Top eten en top bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gijsels Suzy - 11/09/17 19:55

Toppie!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lybaert - 11/09/17 19:51

Top Resto met schitterende gastheren!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Katleen De Wals - 11/09/17 19:49

Geweldig! Mooie zaak, vriendelijke mensen en heel lekker eten. Wat wil je nog meer?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Geens Fillip - 11/09/17 19:44

Prachtige nieuwe zaak met zeer vriendelijk personeel waar je voor een eerlijke prijs een verfijnde maaltijd kan genieten. Op zomerse dagen is het gezellige terras een extra troef. Er is een ruime goed toegankelijke parking.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristoffer VS - 11/09/17 19:42

Top! Niets meer aan toe te voegen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Laurent - 11/09/17 19:33

Super over de hele lijn. Een absolute aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cindy - 11/09/17 19:31

Super lekker, aangename bediening, knap interieur en terras. Mooie verderzetting van Cafe Belge maar dan in een nieuw jasje. Ik ben in alle geval fan!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hanne Martens - 11/09/17 19:04

1 woord: TOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ivo - 11/09/17 18:07

Hip, trendy, leuk personeel en lekker eten. Een meerwaarde voor Keerbergen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stefan de bruyn - 11/09/17 17:58

Super gezellige nieuwe zaak, zeer aangename belevenis vanzowel bediening, keuken en wijnkaart.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Maison Belge

Haachtsebaan 150
3140 KEERBERGEN
Tel: 015/68.10.67

www.maisonbelge.be

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69